Banneri4.jpg

Asiointipiste

ASIOINTIPISTE

Asiointipisteestä saat valtion viranomaisten palveluita yhdestä paikasta. Asiointipiste ottaa vastaan ja luovuttaa lomakkeita, neuvoo asian vireillepanossa ja käsittelyssä sekä tukee sähköisten palvelujen käyttöä. Savukosken asiointipiste sijaitsee kunnanvirastolla. Asiointipisteessä käytettävissäsi on tietokone, tulostin, skanneri ja etäpalvelulaitteisto, jonka avulla voit olla yhteydessä eri viranomaisiin. Palveluneuvoja opastaa sinua laitteiden ja sähköisten palvelujen käytössä.

Etäpalvelu - asioi viranomaisen asiantuntijan kanssa verkkoyhteyden avulla
Etäpalvelu täydentää asiointipisteen palvelutarjontaa antamalla sinulle mahdollisuuden asioida luottamuksellisesti viranomaisen asiantuntijan kanssa kuvallisen verkkoyhteyden avulla. Etäpalveluna asiantuntijapalvelujaan Savukoskella tarjoaa Kela, Lapin poliisilaitos, TE-toimisto ja oikeusaputoimisto. Sinulta ei vaadita tietoteknistä osaamista, sillä palveluneuvoja avaa etäpalveluyhteyden puolestasi. Etäpalvelu säästää aikaasi ja vähentää matkustamista tuomalla asiantuntija-avun lähellesi. Etäpalvelulaitteisto on erillisessä huoneessa, jossa voit asioida luottamuksellisesti tarvitsemasi viranomaisen asiantuntijan kanssa. Palvelutilanteena etäasiointi vastaa henkilökohtaista asiointia virastossa.

KELAN palveluja
yleisneuvonta
lomakejakelu 
asiakirjojen vastaanotto ja postitus
verkkopalvelujen käyttöön opastaminen www.kela.fi
Kelan asiakaspalautteen vastaanottaminen ja kirjaaminen.

Poliisin palveluja
Asiointipisteessä asiakas saa asiansa vireille – paperilla tai verkossa. Avustetaan hakemusten täyttämisessä.  
Poliisin oma virkailija on paikalla joka kuukauden 1. perjantai.  

TE-palveluiden vakiopalvelut asiointipisteissä
Työnhakijalle esim. verkkopalvelujen käyttömahdollisuus ja niissä opastaminen
Työnantajalle esim. palkkatuen hakeminen ja hakemuksen tilanne

Oikeusaputoimisto
Etäyhteyden kautta voidaan olla yhteydessä Lapin oikeusaputoimiston oikeusavun toimintoon, joka sijaitsee Sodankylässä
Asiakasta avustetaan etäyhteyden ottamisessa, mahdollisessa asiakirjojen skannauksessa ja lähettämisessä ym.

Kaikissa asiointipistettä koskevissa palveluissa voit ottaa yhteyttä
neuvontaan, puh. 040 738 4130.